04 Disember 2008

Ulser = syndrome pendiam/penyombong

Untuk beberapa hari ni...mungkin juga selama seminggu aku akan mengalami syndrome "pendiam" atau "penyombong"...ini adalah disebabkan penyakit ulser yg terdapat di lidah aku ni..ulser ni membuatkan aku utk mls bercakap...kalo boleh makan pun malas tp kalo tak makan gastrik pulak..(lg 1 penyakit yg biase menyerang)..

Syndrome malas bercakap ni memang biasa terjadi..kadang2 org selalu tersalah anggap tentang perkara ni..bukan aku sengaja utk tak mau bercakap & bertegur dgn org, tp disebabkan ulser ni la..aku lebih suka me'relaxkan aktiviti bercakap kerana memberi peluang kpd lidah aku utk berehat..tp ade saja yg mengajak berbual..terutama sekali akak kejiranan aku ni...(die mmg seorang yg jenis byk bercakap)..tp aku senang dengannya..(ape cite ni??)

Apabila aku diserang penyakit ulser ni, jgn hairan pulak kenapa tiba2 aku mendiamkan diri..aku mendiamkan diri bukan kerana kecewa dalam bercinta, tercekik biji asam boi, atau mengalami kemurungan...tp disebabkan ulser..setiap kali aku mengalami ulser pasti mengambil masa yg agak lama utk sembuh..seminggu lebih mungkin..kalau berjumpa doktor mesti disarankan minum air kosong dlm jumlah yg agak byk..ni 1 lg penyakit aku..kurang minum air..tekak aku jarang2 berasa kering..sebab tu aku kurang minum air..mungkin tekak aku kurang merasa kering sebab aku pakai pelembab kulit yg biase di sapu dileher dan kemudian meresap kedalam tekak...

Tapi heran jugak..aku masih mampu utk ketawa dgn kuatnya..apatah lg diasak dgn lawak2 spastik lg mentol daripada manusia2 yg kurang normal kaedahnya..tp aku senang dengannya..(makin byk menulis makin merapu..) baik aku hentikan saja coretan aku utk hari ini..

Jumpa lg di lain siaran....

Tiada ulasan: