12 Disember 2008

Old Skool In Town...

Jumaat yg lepas cita2 nak amik cuti telah terlaksana...bagai dicita ulam mendatang..Jejaka Idaman pun tengah cuti..so aku ajak la g jalan2 kat Mid Valley..tp mcm biase la..bila dah ade yg jadi askar2 pengiring ni mesti la Jejaka Idaman tu dtg lambat kan?(memang aku suka)..yelah, mane nak tunggu askar2 bersiap lagi..mekap lagi..kilat kasut lagi..sudahnye aku yg sampai dulu kat Mid tu..(mmg janji jumpa kat situ je)..

Tanpa buang mase aku terus melancarkan serangan bertubi2 kat beberapa lot kedai yg memang siap sedia menjamu mata aku dgn perkataan SALE tu..kedai yg ade tulisan SALESGIRL WANTED pun aku masuk gak...asalkan ade perkataan SALE kat situ aku akan terjah..har,har,har,..kiranya bila Jejaka Idaman sampai aku dh abis shopping dh..konon2 nak suruh dia tlg decide la which one is much better (bertukar2 pendapat kan bagus)..tp sudahnye aku sendiri yg decide..lantak lah...janji dh dapat ape yg aku nak..

Agenda seterusnya lepas menyopingkan diri kitorg pegi Wangsa Maju..Jejaka Idaman bukan nak blanje kat NZ Curry House tau...tp nak g jumpa org..biznes punye hal lah kate org...malas aku nak campur..tp best wooo tmpt dorg ni bincang pasal biznes..bukan kat kedai makan (paling tidak pun dapat la jugak barang sesedut dua air kan), tp kat carwash...huh!!!!!!apadaaa...cettt..panas tau..

Tp yg lawaknye mase aritu, kitorg naik kereta lama..fiat 131..mmg old skool abis la..bunyi ngauman enjin kereta tu dah cukup membuatkan kereta2 sebelah kecut & terus bagi laluan kalau kitorg potong Q...bukan ape..kereta fiat tu kalo calar xpe beb..dah kate kereta lame..kalau kereta dorg yg kilat2 tu yg calar???mau tak haru???tp yg bagusnye kereta ni..1 kereta tp ade 4 kunci...har,har,har...1st time aku dgr kereta ade 4 kunci...kunci bukak pintu lain, kunci start enjin lain, kunci tempat minyak lain, kunci bonet belakang lain..bayangkan kalo salah 1 kunci tu hilang..?????Tp walaupun oldskool kereta ni cantik..kilat lg..dalam pun bersih..kira takde la sopak & kudis di sana sini..syabas utk tuan punye kereta..(aku & Jejaka Idaman cuma sebagai penumpang yg budiman sahaja dlm aksi ini)

contoh kereta yg digunapakai..fiat 131

sekian, jumpa lagi di lain siaran..

Tiada ulasan: