09 Jun 2009

Kaitan Punch Card & Anjing Kurap Yang Samseng

Dulu saya berani dengan anjing..
Kalau setakat nak baling dorang dengan henpon bongok saya tu bila2 masa pun boleh..
saya tak kesah pun..nanti saya samak la balik..
selalu jugak la saya sakat anak2 anjing balik dari tadika sambil makan eskerim..
rasa puas sangat bila tengok dorang lari lintang pukang sambil nangis dan jerit,

"ibuuuuu....ada kakak cantik kacau adik.."

Dan eskerim dorang pun jatuh ke tanah...tp saya tak amik pun..

Mak bapak anjing kecik tu pun memang hormatkan saya..
kalau saya lalu sebelah siap boleh angkat tangan lagi..
tanda hormat sesama kejiranan..
bagus betul..

Tp sekarang keadaan dah betul2 berubah..
mungkin ini semua akibat daripada sikap saya yg suka sangat menyakat anjing2 kecik balik dari tadika..
dorang dah pandai sekarang..
kecik2 lg dah pandai mengadu kat ketua samseng..
tak gune..!!!

Akibat dari aduan dorang saya telah disergah dan diancam oleh sekor anjing yg badan je kecik tp otot sangat ketul2..
tp sayang..pendek!!!
dah la pendek berkurap pulak lg..

Sejak tu saya dah jadi semakin takut dengan dorang..
walaupun dorang tunjuk muka comel dan seolah2 tak amik kesah dgn kehadiran saya,
saya tetap takut jugak..
dah la takut siap menyumpah2 lagi..
sangat berdosa saya..

Tp nak buat camne???
Otometik...
tak boleh buat ape dah..

Contoh macam pagi td dan pagi semalam..

Dah tau tu laluan saya pergi kerja hari2,
kenapa dorang sibuk berkumpul breakfast kat situ???
dan yg paling saya menyirap sangat2 tu,
breakfast tak ngajak pun...

Sudah la tak ngajak,
saya terpaksa membuat pusingan jauh utk keluar dari kawasan perumahan saya yg elite tu..
(maklum la kawasan rumah saya kan dekat dengan sri hartamas, jadi ini bermakna saya otometik menjadi sri hartawan..lawak bodoh)

Akibatnya, masa saya terbuang sebanyak 5 menet..
dan untuk lebih menyedapkan cerita saya ni,
saya tertinggal keretapi bullet yg sepatutnye menunggu saya utk pergi kerja..

Maka, terlambat la saya ke tempat kerja tuk kesekian kalinya..
menyumpah2 lah saya sepanjang pagi...

****************************

Agak2 korang, boss aku boleh terima ke tak alasan camni??
sebab dah 11 kali aku datang lambat utk bulan lepas..
sangat nebes hokeyyy..
rekod paling buruk dalam perkhidmatan nih...

"betul bosss..bukan salah saya.."
"tp salah dia...."


hasil dari laporan polis yg telah saya buat..

nota kaki: lepas ni tanak beli baju hush puppies lg..boikot!!!!benci korang..

4 ulasan:

MISS RUNANA berkata...

takde kaitannyer aa.. agagaga.. lps dpt kete, simbah anjing2 tuh dengan air lopak.. wakakakaka.. aku jaat!!

manusia~normal berkata...

oit..ni kisah benar la..ko wat main2 plak..

DYA RUNANA berkata...

agagaga.. ade pengalaman yang same gak.. tpakse pusing jaoh2 psl nk ngelak jmpe anjing tuh.. mmg wasting my tym~~

manusia~normal berkata...

kannnn...tu pasal akak mcm tak ceria je g opis..sbb akak kepenatan jalan jauh..tp yg baiknye..kaki akak jadi cantik tau..ahahaha..