17 Jun 2009

Cik Dhiya Bagi Kerja Sekolah lagi..

Adehhh...dalam seminggu dapat 2 tag..dari orang yg same plak tu..
Amboi ko Dhiya..Bos suruh jaga Projek Banjir kt Sarawak ko sibuk buat tag kat orang2 opis ye..jaga ko..akak bagi tau kat bos akak yg genit & comel tuh..ahahahah..

Tp takpelah, memandangkan akak memang jenis tau menjaga hati orang, akak ikutkan saje kemahuan ko tu Dhiya..tak luak duit akak pun..ahahah..dah2, jangan kecik ati okeh..akak buat tag ko nih..

Lets start bebeh..

Berikut adalah judul2 lagu Sheila On 7.. Bina ayat anda sendiri berdasarkan perkara2 yang berkenaan:

1) Buat aku tersenyum
lepas makan sambal belacan basi kat kantin tengahari semalam, aku mengalami masalah berak2 yg berlarutan..atau dalam kata lain yg lebih sopan dan lemah lembutnya, Cirit Birit..atau dalam singkatannya (kalo malu nak sebut dpn orang) ialah CB..jadi, aku sangat tidak hepi arini..aku tugaskan kau (esp. Cik Dhiya) supaya buat aku tersenyum..baru hari aku ceria kembali..

2) Terlalu singkat
orang selalu tegur pasal pemakaian aku.."paeis, kain ko terlalu singkat lah..mcm nak pegi selamatkan mangsa banjir je.."dengan bongkaknye aku jawab..biar singkat kain, jangan singkat pemikiran..wahhh, gitu..

3) Terjamah yang lain
niat di hati nak jamah KFC wedges tp terjamah yg lain.."sape yg letak widget dalam pinggan aku ni???"..ahahaha..boleh terima ke???

4) Takkan pernah menyesal
aku takkan pernah menyesal dengan keputusan yg aku penah buat..!!!kerana aku tau ape yg aku buat..(kali ni lebih serius menjawab soalan - betul..seriuuuuss)

5) Tentang hidop
weh, dhiya..ni tentang hidup ke tentang hidop..???akak tak paham lah..

6) Waktu yang tepat untuk berpisah
Pukul 5 petang adalah waktu yg tepat untuk berpisah...yelah, takkan korang nak ikut balik rumah aku yg kat perumahan elite tu kan???ape, korang takde rumah sendiri ke???kalo yepun takpuas, sok kan masih ade...kita beramah mesra lg sok okeh..???

7) Saat aku lanjut usia
saat aku lanjut usia nanti aku nak pastikan aku bukan berada di rumah orang tua2...wuuuu..sampai hati kalo anak2 letak orang tua kat situ..

8) Hingga ujung waktu
ni lagi satu..eja la betul2 dhiya..hingga hujung waktu lah..bukan hingga ujung waktu..susah akak nak buat ayat kalo salah eja cmni..(alasan)

9) Mari bercinta
"Abg Driver Bos yg Baru, mari bercinta.."..ahahaha..nahas kalo abg ijat aku baca nih..harus kena lempang kalo gini...

10) Pria kesepian
Dhiya merupakan seorang Pria Kesepian..eh, Dhiya, ko sebenarnya Pria ke Peria???akak konpius sekejap..

11) Seandainya
seandainya kau tahu betapa hancurnya hatiku saat kau gilis kakiku dengan tayar beskal tuamu itu..

12) Seberapa pantas
Saya kan sekretari..harus la menaip laju..jadi kalo ko berani, jom anjurkan 1 pertandingan menaip supaya aku boleh tgk seberapa pantas pulak kemahiran menaip ko..

13) Tunjukkan padaku
"tunjukkan padaku jumlah uwang dalam akaun bankmu.., kalo tidak jangan harap aku akan membalas cintamu.."

14) Kau kini ada
Zura, rupa2nya kau kini ada D90 ye???sikit pun tak mau menangkap gambar aku kan???aku sumpah D90 ko menjadi D40 nanti baru tau..

15) Radio
bilik bos saya tiada radio, jadi jika dia bosan membuat kerja pasti dia akan mencuri2 & menumpang dengar radio kak ida..

16) Ingin pulang
kalau boleh aku nak masuk kerja pukul 8.30 pagi dan aku ingin pulang pukul 4.30 petang..bolehkah???

17) Mantan kekasih
maaf..saya memang tiada mantan kekasih..

18) Bingkisan tuhan
Bingkisan tuhan..bingkisan tuhan..bingkisan tuhan..tak paham maksud..

19) Percayakan daku
Dhiya, bos akak marah, die cakap sape mandai2 suruh ko buat tag kat sekretari die ni..
betul..die marah tu.."tolonglah percayakan daku"..

20) Sampai kapan
Upacara memandikan jenazah itu terpaksa ditangguhkan untuk sementara waktu kerana kariah mesejid kehabisan kain kapan.. upacara akan disambung semula sejurus kain kapan sampai yg dikirim oleh kariah mesejid kepada sorang pakcik yg kebetulan nak pergi kekedai..eh,akak pandai2 tukar lah perkataan tu..takpe kan dhiya???

phiewww...akhirnya siap gak keja sekolah aku arinih..dah lame dah tak buat ayat berpandukan perkataan2 yg diberi..last mase sekolah dulu..

okeh dhiya, akak dah siap ko rait cepat kerja sekolah akak nih...bg markah byk2 sket..siap letak bintang tau..bukan binatang..hikhikhik..

2 ulasan:

DYA RUNANA berkata...

agagaga.. sunggoh la kamu ni nggak ngerti bhs indo.. caneleh tlepas ke sane dulu??

cnth nyer.. bingkisan tuhan.. 2 maksodnye anugerah tuhan..

sampai kapan tuh maksodnyer sampai bile..

adeh laa kamu nih.. kene attend indo language class neh^^

larikkkkkkkkkkkkkkkk~~~

manusia~normal berkata...

dhiya,
bila mase plak akak pegi sane??ko salah orang nih..eh, akak saje jelah..akak buat ayat tu bukan utk tatapan rakyat indon..tp rakyat msia..ko tak ckp pun suh guna bahasa indon..tak kira..bagi markah bonus..