19 Mac 2009

Hari Penuh Keringat

Yuhuuu..sgt hepi hari ni sebab Mesyuarat Pagi BTB takde..ni sume gara2 meeting RTB Melaka Fasa 1 yg akan diadakan dari pagi sampai ke petang..Alhamdulillah, syukur nikmat tuhan..Kalo takde meeting RTB Melaka pun rasanya Mesy. Pagi cancel gak kot sebab Big Boss demam..tak masuk ofis pun arini..musim demam kot sekarang ni..aku pun masih lg dalam mood demam..batuk still tak baik2..Hidung pun banjir lg..badan kejap sejuk kejap panas..tp disebabkan ade aktiviti memerah keringat semalam, jadinye arini aku sihat sket la kot..korang nak tau ape aktiviti memerah keringat tersebut???haha..memecah pintu bilik..

Semalam, dengan pening kepala & berat rase hati nak pegi kerja aku pun dgn yakinnya mengunci bilik tanpa mengambil kunci rumah (sekali dgn kunci bilik)..pun masih selamba lagi tu(mmg tak terpikir langsung pasal kunci), aku pun bkk pintu umah (pintu depan) & pastu kunci..lepas sarung sandal, aku pun nak bukak la grill..Alamakkkkk!!!menggeletar tgn aku sebab aku baru perasan aku takde kunci nak bukak..dan mule terpikir nak balik keja nanti camne nak masuk umah??sudahnye aku terperangkap kat ruang tempat kasut tu..nasib baik housemate aku tak pergi keja lagi..so aku ketuk2 la pintu tu..so, die la yg tolong bukakkan grill & nak pergi kerja tu terpakse la die sorokkan kunci tu kat mane2 kasut utk aku gunakan mase bukak pintu bila balik keja nanti..Bayangkan kalau die dah pergi kerja & aku terperangkap kat situ dari 7.00 a.m - 5.30 p.m.???uisshhh..naya beb..dah la ruang tu sempit..

So, bila balik aku pun berusaha la bukak pintu bilik aku (kwn aku cume ade kunci rumah sahaja..kunci bilik masing2 pegang)..dengan kertas keras & kad ATM AFFIN Bank yg tak guna lagi tu aku cube selit2kan kat pintu tu siap letak minyak lg bg die licin (atas cadangan Jejaka Idaman) tp tak jugak berjaya dibukak..akhir sekali atas dorongan housemate aku yg menyuruh aku memecahkan saje pintu tu, so, aku pun ape lg..amik pisau & penumbuk lesung dan mula melakukan kerja2 memecahkan pintu..objektif sebenar nak tanggalkan tombol pintu tu je..menurut housemate aku kalau tanggalkan tombol tu nanti ganti jelah tombol yg baru..atas nasihat tersebut la aku terus gigih meneruskan kerja sampai aku lupa yg aku ni demam sebenarnya..peluh jgn ckp la..merembes2..

Sambil wat aktiviti mengopak tombol tu terbayang gak kat kepala aku ni "bape la yg aku kena kuarkan duit ganti pintu tuan umah ni nanti..mamposss"..belum pun sempat tombol tu terkopak pintu tu pun dengan sendirinya terbuka..fuhhhhh...lega gila..syukur kepada Allah..tombol tu pun masih elok lg..so, tak payah la aku nak susah2 tukar ke ape...so, berkat berpeluh berhempas pulas bukak pintu semalam membuatkan arini aku merasa sihat dari demam dan mampu menulis kat sini..Alhamdulillah..

Sekian, jumpa lagi dilain siaran..

Tiada ulasan: