06 Januari 2009

Misi Al-Naml

1st thing yang aku pikirkan utk hari ni ialah mencari Tafsiran Al-Quran..Sejak semalam jiwa aku meronta2 nak sangat dapatkan Tafsiran ni..Puas aku tanya2 housemate tp dorang pun takde..sigh..So, bila pagi2 lg celik mata 1st thing yg aku nak buat bila sampai kat opis nanti nak cari Tafsiran Al-Quran..mesti korang tertanya2 kenapa kan?Macam pelik je kenapa tiba2 aku beria2 nak cari Tafsiran ni..puas tanye kat Ahkak2 Kejiranan tp dorang pun takde jugak..pastu try cari kat Surau pun sama takde..pastu ade yg suggest aku tanya ada sorang akak ni..ahli surau la kiranya..Alhamdulillah ade gak..Thanx Kak Nam..

Tujuan aku cari Tafsiran ni bukan apa pun..aku nak tahu apa tafsiran utk 2 potong ayat daripada Surah Al-Naml..kehulu kehilir aku bawak Tafsiran ni..sampai ada yg tegur, "Amboi,rajinnya baca"..mesti dorang ingat aku mula start memupuk sikap suka membaca Al-Quran di waktu senggang..(bagus jugak kalau pikir camtu kan..boleh jadi doa ni..mana la tau aku akan amalkan..insya'allah)..

Aku harap dengan pemahaman melalui tafsiran utk 2 potong ayat Surah Al-Naml tu, akan membuatkan aku lebih yakin akan keberkesanannya masa aku mengaplikasikannya nanti..mesti korang tertanya2 ayat tu utk aku wat amalan ape eh???hehe..adelah..tak boleh cerita meh..yg penting bukan kurafat & syirik2 hokeyyy..walaupun aku camni (for those know me personally), tp akidah perlu dijaga..jangan sampai terpesong..

Bila kita rasa sesuatu cara & jalan tidak berjaya, kita perlu gunakan cara lain yg mungkin akan membantu cara yg sebelum ini kita lakukan..jadinya Surah Al-Naml itulah yg menjadi 1 alternatif bagi menyokong cara yg asal..kedua2 cara perlu dilakukan bersama..Aku yakin 1 hari nanti kemenangan akan berpihak juga kepada aku..Samada cepat atau lambat..yang penting USAHA..Tapi jika kecundang yg layak utk aku, aku akan cuba terima..Mungkin betul kata orang, Hidup Tak Seindah Yang Kita Bayangkan..

Semoga Allah merestui usaha ini..

jumpa lagi di lain siaran..

Tiada ulasan: