28 Januari 2009

Back Pain

Agak terganggu mood aku utk bekerja hari ni (salah 1 alasan untuk mengular yg baik)...bukan disebabkan orang lain pun, tp disebabkan sakit belakang yg baru je aku dapat semalam..tak taulah aku nak terangkan bahagian yg mane..mungkin belikat..ni semua akibat terlalu asyik mengeringkan rambut sampai boleh mengakibatkan tergeliat..malang tidak berbau..

Punca / Sebab2 :-

1. Menurut dari sumber pembacaan aku, terjadinye kejadian tergeliat ni disebabkan oleh otot abdomen dan belakang badan aku yg lemah, posture yg lemah & segala mcm lemah yg lain termasuk sifat lemah lembut aku sendiri adalah puncanya back pain ni terjadi..Ianya terjadi gara2 membuat aksi serta pergerakan secara tiba2 & kuat..

2. Selain daripada tu, stress & tekanan juga boleh menjadi punca back pain..bila difikir2 semula, rasenya aku tak pulak mengalami stress semalam..melainkan tension dgn penumpang sebelah tempat duduk aku semasa dlm tren dari Seremban - Segambut..tp takdelah sampai stress hingga mengganggu mood aku sepanjang hari..

3. Kegemukan juga adalah salah 1 faktor..rasenye yg ni aku nak keluarkan dari list sebab2 aku tergeliat..(korang tau kenapa)

4. Bagi wanita2 yg gemar memakai sepatu tinggi - awas!!! back pain bakal menyerang..tp utk aku rasenye tak kot..sbb aku tak pakai sepatu tinggi pun..even utk pergi office..

5. Sebab terakhir utk sakit belakang..gejala2 sebelum / semasa haid..mungkin ye mungkin tak..

Jadi, aku rase sebab / punca yg tepat kenapa aku mengalami masalah backpain ni ialah sebab no.1..yang lain rasenya kurang ade kena mengena melainkan sebab no.5..mungkin juga..jadi, bersiap sedialah..

Sila rekomen sape2 tukang urut handalan tp murah upahnya utk membantu masalah aku...Budi baik anda sekelian amat dihargai..

sekian, jumpa lagi di lain siaran..

Tiada ulasan: