10 Februari 2009

Aku & Impian Hiking-ku...

Fuhhh..punye la lame aku tak berblogging..MALAS..(malas ke takde bahan??)..Hari ni aku tak nak membebel banyak sangat..cuma aku nak kongsi minat aku tentang 1 benda ni..SUKAN LASAK..aku sedang berkira2 nak buat 1 aktiviti yg boleh dikatakan agak lasak jugak..yelah, memandangkan aku ni jenis tido lasak jd aku consider cakap yg aku ni seorang yg lasak & suka akan cabaran2 serta halangan..(hohoho..ape kaitan tido lasak dgn sukan lasak???)..kira boleh jelah (harap boleh diterimapakai)..

Tp aku pun kurang pasti adakah aku bersedia (especially badan aku) menerima tekanan drpd sukan lasak yg aku nak buat ni??ape2pun kita kena kuat semangat & kena berfikiran positif..selagi tak cuba, tak tau boleh ke tak kan??

Sebenarnye agak lame juga aku memendam rase nak buat aktiviti2 lasak ni..(dah bosan dgn rutin mingguan - tido & membuang mase kt shopping complex)..lagipun dah agak lame aku tak membuat sebarang senaman & aktiviti yg boleh mendatangkan kesihatan ni..asik bermalasan kat katil je, maunye tak kesakitan menyerang tiap2 bulan..ade je sakitnye..Sebenarnye ikutkan hati aku, banyak benda yg aku nak try..yelah, bak kata 'Puteri Farah bt. Nordin', Hidup Cuma Sekali, So, Kita Enjoy!!..jadi aku amik kesempatan sementara tgh sihat, muda & kuat ni utk buat semua perkara yg aku teringin nak buat..mungkin dgn buat aktiviti camni segala masalah aku akan dpt aku lupekan buat seketika..(mcm byk masalah je aku ni kan?)..malas nak pikir..

Jadi, aku ingat minggu ni aku nak try pegi hiking..insya'allah..kalo diizinkan Allah la..kadang2 aku ni cakap je..tp yg tentukan jadi ke tak bukan kuasa aku..mengikut perancangan, aku akan try yang rendah2 je dulu..Hulu Perdik, Hulu Langat, Selangor..kena try rendah2 dulu kang mane tau sukses, baru try yg tinggi plak..lagipun aku dah lame tak wat aktiviti2 masuk hutan ni..last mase study dulu..(kalo tau mak aku ni, mau bising die)..so, tak berani la nak naik yg tinggi memandangkan aku tak tau tahap kesihatan yg disyorkan oleh kementerian kesihatan utk para hikers & kelengkapan utk hiking masih takde..beg, kasut yg sesuai & lain2..pakai ape yg ade dulu..

Camne pun, sempat gak aku try cari beg cun utk hiking kt internet..Deuter AC Lite 20..bila la aku nak beli ni???Sungguh rugi bila ade orang offer nak bg beg hiking aritu aku ckp tak payah plak..aduiiii, mane aku tau nak bagi beg deuter..ingatkan nak bg pinjam beg die je..huhuhu...(inilah akibat mengamalkan sikap jual mahal)..padan muke aku..melepas rezeki..

Tak nak membebel punye pasal, adelah lebih 360 patah perkataan aku type kt sini..hehehe..kalo aku jadi pegi hiking nanti aku update lg kat sini ok???anggap la entry aku arini sebagai pembakar semangat..keh,keh,keh..kasi warm up dulu..

Sekian, jumpa lagi di lain siaran..

Tiada ulasan: